Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2009

Δεν δανείζομαι, είμαι ελεύθερος.

Αλίμονο ξεχάσαμε αυτή την αρχή! δεν δανείζομαι, δεν θέλω να χρωστάω.

Στοιχειώδεις αξίες, αυτονόητες μέχρι χτες ακόμα στην σκέψη και την συνείδηση των ανθρώπων για αιώνες, σήμερα βρίσκονται κατασυκοφαντημένες ανυπόφορα στα αζήτητα της κοινωνίας, από τους μηχανισμούς του κέρδους και της τραπεζικής αγοράς. Γίνανε έννοιες άγνωστες και ακατανόητες, καταχωνιασμένες και χαμένες όλο και περισσότερο στα βάραθρα της μαζικής αμνησίας.

Ο δανεισμός καταργεί την ανεξαρτησία και την αυτονομία του ατόμου και των συνόλων του. Οι πολίτες τέτοιων κοινωνιών, χάνουν κάθε έλεγχο του εαυτού τους, χάνουν κάθε αυτοδιάθεση της ζωής τους και βρίσκονται έρμαια στις χειρότερες εξαρτήσεις και ορέξεις των δανειστών τους. Βρίσκονται διαρκώς υπό απειλή κάθε είδους μέχρι και υποκοσμική κάποιες φορές.

Ειδικά όταν γίνεται μαζικά, δείχνει την συλλογική αποτυχία των εργαζομένων και του κράτους τους. Όταν λαός και κυβερνήσεις διαγκωνίζονται στις τράπεζες ποιος θα πρωτοδανεισθεί, ποιος θα χρεωθεί και θα χρωστάει περισσότερα σε δάνεια σε κάρτες και επιταγές, τότε οι χώρες αυτές αργά ή γρήγορα χάνουν την εθνική ανεξαρτησία τους και την δυνατότητα άσκησης τόσο εσωτερικής όσο και εξωτερικής πολιτικής.

Οι διαρκώς χρεωμένες χώρες, γίνονται αναξιόπιστες και κομπιναδόρικες, και καταλήγουν πάντα σε μπανανίες ή δικτατορίες. Δουλοποιούνται απόλυτα σε νοοτροπία και ψυχολογία μαζί με τους πολίτες τους, γίνονται ενθουσιώδεις χειροκροτητές των δανειστών τους, ώριμοι συκοφάντες άλλων πολιτών και άλλων λαών που αντιστέκονται. Αυτά γράφουν τα βιβλία της ιστορίας.

Μα πριν από όλα, χρεώνουμε τις επόμενες γενιές! Γεννάμε τα παιδιά μας τοκισμένα. Φορτωμένα στις κούνιες τους με τα δικά μας δάνεια με την δική μας αλλοτρίωση. Τι διάολο κατάσταση είναι αυτή; Με τις σπατάλες μας στο δημόσιο ή στον οικογενειακό λογαριασμό. Και αυτό είναι το πιο μεγάλο έγκλημα από όλα. Ερχόμαστε σε αυτή την ζωή και φεύγουμε κρυφά σαν κλέφτες γιατί σπαταλήσαμε και αρπάξαμε με την ψήφο μας τα πάντα. Κάθε δανεισμός κάθε κατάχρηση χρεώνει το μέλλον μας, το υποθηκεύει. Δημιουργεί σκυθρωπές νεολαίες.

Αλλά ο δανεισμός αποκαλύπτει ακόμα τις αχαλίνωτες επιθυμίες που μας έχουν κατακυριεύσει. Τον απαίδευτο εαυτό μας. Την γιγαντωμένη ματαιοδοξία μας να επιδειχτούμε με τις αγορές που κάναμε. Το άρρωστο κυρίως φαντασιακό μας, που το διθυραμβολογούν όλοι οι άγνωρες και αδιάβαστοι ως κάτι καλό οπωσδήποτε, τη στιγμή που αυτό ήδη γερασμένο και μουχλιασμένο από την παραίτηση της πολιτικής και κοινωνικής αντίστασης, ασχολείται αποκλειστικά με αγορές και κατανάλωση παντός είδους. Γιατί κανείς δεν δανείζεται πια για να φάει. Αυτά είναι διηγήσεις και αναμνήσεις του παρελθόντος μόνο για το δυτικό κόσμο.

Ο δανεισμός αποκαλύπτει επίσης και ξεσκεπάζει την ψυχολογική κατάρρευσή μας και την απελπισμένη αναζήτηση ισορροπίας και ταυτότητας στα απόβλητα πολιτικών ή ιδεολογικών εξτρεμισμών μπας και βρούμε νόημα, μπας και ανακαλύψουμε τον φταίχτη της κατάντιας μας στους άλλους, ενώ απλά τα όνειρά μας είναι μολυσμένα με νοθευμένα και με σκάρτα υλικά, φτιαγμένα από μεγαλεία και διακρίσεις του τίποτα, για να αποθεώνουν εμάς τους γίγαντες με τις εξαθλιωμένες ιαχές τους τα πλήθη στους διαγωνισμούς και στα γκαλά των βραβείων των πετυχημένων φελλών. Αυτά ονειρευόμαστε και φαντασιώνουμε. Ενώ δεν υπάρχει το όραμα της ανατροπής αυτής της κατάστασης πουθενά σε αυτό το σαπισμένο φαντασιακό μας.

Εμείς οι πολίτες πρέπει να απορρίψουμε τελείως μέσα μας το παράδειγμα της πολιτείας μας και της πολιτικής της, του ακατάσχετου δανεισμού. Οι άνθρωποι πρέπει να δανείζονται πολύ-πολύ σπάνια, μόνο σε μια πολύ-πολύ μεγάλη ιστορική ανάγκη της ζωής τους, για να προστατέψουν αν χρειασθεί την υγεία ή άλλο μόνο πρωτεύον αγαθό. Ποτέ άλλοτε, όπως καθημερινά προπαγανδίζει η τηλεόραση των εμπόρων. Ατομική αρετή και στοίχημα με τον εαυτό μας πρέπει να είναι ο μη δανεισμός. Μια γόνιμη δοκιμασία και αναμέτρηση με την αρμονία και ισορροπία του κοινού μας κόσμου. Μόνο οι άνεργοι δικαιούνται να δανείζονται καθώς και να κλέβουν, χωρίς ποτέ να χτυπάνε τους γέρους και τις γριές.

Όλοι οι δήμαρχοι για παράδειγμα που χρωστάνε είναι αποτυχημένοι. Εάν δε το ερευνήσετε, θα δείτε ότι χρωστάνε και επαναχρωστάνε, δανείζονται και επαναδανείζονται μόνιμα και συστηματικά, ατέρμονα ως λογική και νοοτροπία, διαπλεκόμενοι μέχρι τον λαιμό με τις τράπεζες και τους δανειστές τους.
Μόνο αυτός που παραδίνει τον δήμο, την χώρα, ή την συνέχεια της ζωής στα παιδιά του, στους συμπολίτες του και στις νέες γενιές καθαρό και αχρέωτο, είναι καλός και χρήσιμος. Και δεν μετράει εδώ καθόλου αν είναι αριστερός ή δεξιός ή οτιδήποτε άλλο πρόσχημα.

Και βέβαια μην ακούτε τα επιχειρήματα και τις σαχλοκουβέντες των οικονομολόγων και των υπολοίπων αρμοδίων της ανάπτυξης και της προόδου που μας προτρέπουν και μας εξωθούν σε δανεισμό για να μας εξοντώσουν στη συνέχεια. Αυτών που κατακρημνίστηκαν μπρος τα μάτια όλης της ανθρωπότητας πέρσι με την κρίση και ρεζιλεύτηκαν διεθνώς αποδεικνύοντας ότι ο σημερινός οικονομολόγος είναι ο αετονύχης της πολιτικής ντυμένος με νόμπελ, περγαμηνές, διακρίσεις και άλλα τέτοια ξόμπλια απάτης. Ένας Γιούρι Γκέλερ δηλαδή και τίποτα περισσότερο.

Ανάπτυξη είναι να κατανοεί και να κατακτά το πνεύμα μας αυτά που συζητάμε με τους άλλους. Πρόοδος ακριβώς το ίδιο. Εξέλιξη πάλι το ίδιο με άλλες λέξεις. Γιαυτό δεν μιλάει κανείς. Όπως από παλιότερα έχω αναφέρει μόνο μια πρόοδος τελικά υπάρχει για τον άνθρωπο, η πνευματική. Ούτε η οικονομική, ούτε η τεχνολογική, ούτε η χωροταξική και τέτοιες ανοησίες. Όλη η ιστορία και η υποχρέωση να τονίσω, είναι η φιλοσοφική ανάπτυξη του εαυτού μας. Όχι η θρησκευτική που λένε οι αλιγάτορες του σκοταδισμού, αλλά η καθαρή φιλοσοφική χωρίς τις προσμίξεις της μεταφυσικής και των καφετζούδων της.

8 σχόλια:

Γιάννης Κοσμαράς είπε...

Αν το έβλεπε κανείς ανάποδα το θέμα, ότι δηλ. οι τράπεζες το επεδίωξαν και μας βούτηξαν στα χρέη, όχι ότι θα άλλαζε η αλήθεια και η ομορφιά του κειμένου σου, αλλά σε κάποια σημεία θα μπορούσαμε να προσθέσουμε και τα εξής:
"Ο δανεισμός καταργεί την ανεξαρτησία και την αυτονομία του ατόμου ………"
Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ανελευθερία από την οικονομική. Η μισθωτή εργασία που είχε χαρακτηρισθεί ως άλλη μορφή σκλαβιάς από κάποιους φιλελεύθερους φιλοσόφους της απαρχών του καπιταλισμού, γίνεται εφιαλτική ομηρεία, γι’αυτόν που χρωστά. Ειδικά σε συνθήκες οικονομικής αβεβαιότητας. Και τον κάνει πιο πρόθυμο σε οποιουσδήποτε εργασιακούς συμβιβασμούς, προκειμένου να διασφαλίσει το εισόδημα του.


"Οι διαρκώς χρεωμένες χώρες, γίνονται αναξιόπιστες και κομπιναδόρικες, και καταλήγουν πάντα σε μπανανίες ή δικτατορίες…………"
Το φαινόμενο του εξωτερικού δανεισμού είναι αρκετά παληό. Ξεκίνησε τον 17ο -18ο αιώνα βασικά για την κατασκευή έργων υποδομής (λιμάνια, σιδηρόδρομοι, κλπ). Την μεγάλη άνθηση όμως την γνώρισε απ’την δεκαετία του 1970 όταν οι αμερικάνικες τράπεζες, γεμάτες πετροδολλάρια και εικονικό χρήμα μετά την πλήρη αποδέσμευση του δολλάριου από τον χρυσό, είδαν τον διεθνή δανεισμό σαν μέσο παγκόσμιου ελέγχου και διακυβέρνησης. Εδιναν το δάνειο και μετά έστελναν τον Διεθνές Νομισματικό Ταμείο να επιβάλλει μέτρα οικονομικής πολιτικής. Το δε δάνειο σπάνια κατέληγε επ΄ωφελεία της κοινωνίας των πολιτών. Κατά κανόνα ήταν μέσο εκμαυλισμού κάποιων κυβερνητών ή δικτατόρων.


Δεν θέλω να κουράσω άλλο. Δυστυχώς αυτά που με πνίγουν και θέλω να πω βγαίνουν ως ψυχρό σεμινάριο. Αν ωστόσο είσαι μαζόχας που του αρέσουν τα «σεμινάρια», διάβασε αυτές τις δύο σχετικές αναρτήσεις http://mia-parea.blogspot.com/search/label/%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B2%CE%B1%CF%84%CE%B6%CE%AE%CF%82 Νάναι καλά ο Simple POSTman που με οδήγησε στο blog σου.

Nefestoras είπε...

Αγαπητέ yanko,

Ουσιώδεις οι επισημάνσεις σου.

Το θέμα μας είναι εξαιρετικά σπουδαίο από ότι ήδη κατάλαβες.

Αγγίζει πια τα όρια της εθνικής επιβίωσης.

Διάβασα ¨την παρέα σας¨ και τα σημαντικά κομμάτια με τα οποία ασχολείσθε.

Μου άρεσαν και σας συμπεριέλαβα στο αναγνωστήριο μου.

Να είστε καλά να παλεύετε.

Φώντας είπε...

Οι τεχνικές για να κρατούν τις μάζες αιχμάλωτες είναι πάρα πολλές. Μια από αυτές και στην πάντα καταπληκτική ανάρτησή σου αγαπητέ Nefestora. Δεν μπορούμε να περιμένουμε τίποτε πια όταν η δύναμή τους έχει μετατρέψει ακόμη και τη μάνα μου σε μικροαστό μέσω τηλεόρασης.

Iptamenos Ollandos είπε...

Μήπως αυτός δεν είναι και ο τρόπος για να κρατάνε όλα τα κράτη σκλαβωμένα; Ξέρεις κανένα που να μην δανείζεται;

Το για άλλη μια φορά καταπληκτικό άρθρο σου, μου έφερε μια εικόνα στο μυαλό: Όταν ήμουν μικρός υπήρχε διαφήμιση για την αποταμίευση, τώρα που μεγάλωσα μόνο διαφημίσεις για δάνεια βλέπω. Πως αλλάζουν οι καιροί... Πάντως άποψη μου είναι ότι και τα δύο περιορίζουν την ελευθερία, σε διαφορετικό ποσοστό βέβαια.

Συνέχισε να μας προσφέρεις τέτοια άρθρα. Μας καλόμαθες βλέπεις...

tiktos είπε...

ΚΥΡΙΕ ΝΕΦΕΣΤΟΡΑ,
συμφωνώ με τις απόψεις σας.
Όπως έλεγε και ο παππούς μου, "μέχρι εκεί που φτάνει το χέρι σου".
Αυτό προσπαθώ να το κρατήσω ως πρώτο κανόνα.
Αλλά.
Ως πότε θα αντέξει κάποιος πρωτού χτυπήσει την πόρτα του νόμιμου τοκογλύφου;
Ως πότε κάποιος θα φτιάχνει τα μηχανήματα για να δουλέψει από παλιοσίδερα επειδή τα καινούργια έιναι ακριβά ακόμη και με άτοκες δόσεις.
Ως πότε θα αντέξει κάποιος να δουλέυει 12-16 ώρες καθημερινά για να βγάλει να πληρώσει τους εργάτες;
Όταν το ίδιο το κράτος ληστής σε σπρώχνει προς την πόρτα της τράπεζας καθημερινά, να πληρώνεις να ξαναπληρώνεις και αυτοί να τρώνε και να ξανατρώνε και συ να κάνεις υπομονή και την ύστατη προσπάθεια να πείσεις τον εαυτό σου να μην υποκύψει ρίχνοντας κλεφτές ματιές στο καλολαδομένο δίκανο.

ΚΥΡΙΕ ΝΕΦΕΣΤΟΡΑ καταλαβαίνω απόλυτα το καταπληκτικό κείμενό σας και σε ποιούς στοχεύει και να με συμπαθάτε που μου βγήκε έτσι ο σχολιασμός.
Αλλά είναι τρομερό να μην έχεις δανειστεί και να σε έχουν χρεωμένο.

Nefestoras είπε...

Αναφέρεις μια αλήθεια που πονάει Φώντα, την μικροαστικοποιημένη και την χειραγωγημένη ψυχολογία και νοοτροπία των μανάδων μας και των πατεράδων μας.

Εμείς όμως τα παιδιά τους, τους αγαπάμε, διαφωνούμε μαζί τους και αντιστεκόμαστε όπως μάθαμε.

Nefestoras είπε...

Το σχόλιό σου με συγκίνησε αγαπητέ μου tikto.

Ξεχειλίζει από αντοχή, κουράγιο και παράπονο.

Λες ότι λένε άνθρωποι ενός άλλου κόσμου.

Ξεχασμένοι στο μέλλον και στο παρελθόν της ζωής.

Τώρα ζούμε το ενδιάμεσο. Το μη νόημα.

Έζησα μαζί τους. Άνθρωποι αποφασισμένοι, δυνατοί, παλευτάδες της ζωής, ευαίσθητοι στο δίκιο.

Αλλά αντέχουμε όλοι εμείς, τα προσπερνάμε και προχωράμε πάντα. Αυτό είναι το νόημα μας.

Ο παππούς σου ήταν σοφός. Το ίδιο και ο δικός μου, έλεγε για το πάπλωμα, μέχρι εκεί που φτάνουν τα πόδια μου.

Ο κανόνας τους χρυσός, αξιοπρεπής, στοχασμένος. Κράτα τον με τα δόντια.

Θα σε αποχαιρετίσω όπως όλους τους φίλους που συναντιόμαστε εδώ διαβάζοντας ή γράφοντας, με την φράση σου: είναι τρομερό να μην έχεις δανεισθεί και να σε έχουν χρεωμένο!!

Nefestoras είπε...

Δεν σου ξέφυγε, πράγματι και τα δύο περιορίζουν

την ελευθερία μας Ολλανδέ.